Friday, 10 June 2011

Μπισκότα με καρύδα, κομματάκια σοκολάτας και ελαιόλαδο || Coconut, chocolate chip, and olive oil cookies


Λόγω τεχνικών προβλημάτων και χρονικών περιορισμών, η φωτό δεν είναι η καλύτερη δυνατή (καλύτερη όμως από το τίποτα). Αν έχετε καλύτερη, μπορείτε να μου τη στείλετε για να την ανεβάσω. ||
Due to technical problems and time limitations, this photo is not as good as it should be (better than nothing, though). I will be happy to upload yours, if you send me a better one.

Υλικά | Ingredients
[για περίπου 20 μπισκότα]
[for about 20 cookies]

λιναρόσπορος τριμμένος, 2 κ.σ. || linseed, ground, 2 T
νερό, 3 κ.σ. || water, 3 T

ζάχαρη, 3/4 κούπας || sugar, 3/4C
αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 1,25 κούπες || all-purpose flour, 1.25 C
μπέικιν πάουντερ, 1/2 κ.γ. || baking powder, 1/2 t
μαγειρική σόδα, 1/2 κ.γ. || baking soda, 1/2 t
αλάτι, 1/4 κ.γ. || salt, 1/4 t
τριμμένη καρύδα, 1/2 κούπας || dessicated coconut, 1/2 C
κουβερτούρα χωρίς γάλα, ψιλοκομμένη, 75 γρ. (περ. 3/4 κούπας) || dairy-free dark chocolate, chopped, 75 gr (about 3/4C)

βανίλια, εκχύλισμα, 1 κ.γ. || vanilla extract, 1 t
ελαιόλαδο, 1/4 κούπας || olive oil, ground, 1/4 C
χυμός πορτοκαλιού ή νερό, 1/4 κούπας || orange juice or water, 1/4 C
μελάσσα, 1 γεμάτη κ.σ. || blackstrap molasses, 1 heaped T


Εκτέλεση || Preparation
  • Αναμειγνύετε το νερό με τον τριμμένο λιναρόσπορο σε μία κούπα.
  • Mix linseed with water in a cup.
  • Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 175C.
  • Preheat the oven at 350F/175C.
  • Βάζετε τα στεγνά υλικά σε ένα μπωλ και ανακατεύετε.
  • Place dry ingredients in a big bowl and mix well.
  • Προσθέτετε τα υγρά υλικά (περιλαμβανομένου του μείγματος λιναρόσπορου και νερού) πάνω στα στεγνά και ανακατεύετε με το κουτάλι της μελάσσας και το ένα χέρι σας. Εάν το μείγμα είναι αρκετά στεγνό προσθέτετε 1-2 κ.σ. πορτοκαλάδα ή νερό.
  • Add the wet ingredients (including the linseed mix) on the dry mix and mix with the molasses spoon and your hand. If the mixture is too dry, add 1-2T orange juice or water.
  • Πλάθετε σε μπαλάκια τα οποία πατάτε με τις παλάμες σας για να πάρουν τη μορφή μπισκότου.
  • Shape into balls, pat them between your palms to get a nice round shape.
  • Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο για 10-12 λεπτά. Αν φαίνονται ξερά στην περιφέρεια, τότε έχουν παραψηθεί. Βγάζετε από το φούρνο και τα αφήνετε να κρυώσουν για 5 λεπτά. Μετά τα μεταφέρετε σε σχάρα μέχρι να κρυώσουν εντελώς. 
  • Bake in the preheated oven for 10-12 mins. If they look burned in the periphery, they are over-baked. Let them cool for 5 mins and then transfer to a wire rack. Store only if completely cool.

Kαλοκαιρινή σαλάτα με λευκά φασόλια | Summer white bean scrambled salad

Λόγω τεχνικών προβλημάτων και χρονικών περιορισμών, η φωτό δεν είναι η καλύτερη δυνατή (καλύτερη όμως από το τίποτα). Αν έχετε καλύτερη, μπορείτε να μου τη στείλετε για να την ανεβάσω. ||
Due to technical problems and time limitations, this photo is not as good as it should be (better than nothing, though). I will be happy to upload yours, if you send me a better one.

Υλικά | Ingredients
[για 3 κύριες μερίδες ή για 6 μερίδες αν φαγωθεί ως σαλάτα]
[for 3 main portions or 6 salad-size portions]

λευκά φασόλια, μαγειρεμένα σε νερό χωρίς αλάτι, σουρωμένα, 4 κούπες* || white beans, cooked in unsalted water and drained, 4 C*
κύμινο τριμμένο, 1/2 κ.γ. || cumin, ground, 1/2 t
πάπρικα, 1/4 κ.γ. || paprika, 1/4 t
ρίγανη, 1 κ.γ. || oregano, 1 t
τσίλι σκόνη, 1/8 κ.γ. (ή όσο σας αρέσει) || chilli powder, 1/8 t (or to taste)
αλάτι, 0 - 1/4 κ.γ. || salt, 0 - 1/4 t
σκόρδο λιωμένο στην πρέσα ή ψιλοκομμένο, 4 σκελίδες || garlic, 2 cloves, pressed or cut finely

πράσινη πιπεριά, 1, ψιλοκομμένη || green pepper, 1, chopped in 1/4 inch squares
ντομάτες, 4 μικρές, κομμένες σε κυβάκια || tomatoes, ripe, 4 small, chopped in 1/4 inch cubes
(προαιρετικά) κάπαρη και ελιές για διακόσμηση || (optional) capers and olives 

* Για 4 κούπες μαγειρεμένα φασόλια θα πρέπει να βράσετε περίπου 250 γρ. ξερά φασόλια. Μουλιάστε μόνο με νερό για 8-12 ώρες, πετάξτε το νερό του μουλιάσματος.  || * To get 4 cups of boiled beans you should use about 250 gr of dry beans. Soak dry beans in plain water for 8-12 hours, discard soaking water.

Εκτέλεση || Preparation
  • Βάζετε τα φασόλια και όλα τα υπόλοιπα υλικά έως το σκόρδο σε ένα μεγάλο μπωλ.
  • Put all ingredients up to garlic in a big bowl.
  • Πολτοποιείτε με ένα πηρούνι ή με το εργαλείο του πουρέ και ανακατεύετε ώστε να διανεμηθούν καλά τα μπαχαρικά. Μην πολτοποιήσετε πλήρως όλα τα φασόλια - μερικά κομματάκια είναι ΟΚ.
  • Mash coarsely with a fork or potato masher. Do not over-mash. Some bean pieces are OK.
  • Προσθέτετε την πιπεριά και τη ντομάτα και ανακατεύετε.
  • Add the pepper and tomato and distribute evenly.

Προτάσεις σερβιρίσματος || Serving suggestions

1. Σερβίρετε σε πιάτα και προσθέστε φρεσκοτριμμένο πιπέρι και λίγο ελαιόλαδο || Serve on bowls and sprinkle with freshly ground black pepper and olive oil.
2. Γεμίστε τσεπάκια ψωμιού ή χρησιμοποιήστε σε σάντουιτς. || Serve in pita pockets or use as a filling in sandwitches.

Σημείωση || Note
Το φαγητό αυτό είναι πλούσιο σε πρωτείνη και μπορεί να αποτελέσει κύριο γεύμα. Μπορεί να σερβιριστεί και σαν σαλάτα, επάνω σε ροδέλες ντομάτας. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να ελαττώσετε ή να παραλείψετε την ψιλοκομμένη ντομάτα.
This dish is protein-rich, and can be used as a main dish. It can also be served as a side-dish or salad, on top of tomato rounds. In this case, reduce or omit the chopped tomato.

ShareThis